כיצד לבחור רופא שיניים

כיצד לבחור רופא שיניים

תשעה דגשים לבחירת מרפאת השיניים המיטבית עבורכם

מרפאת השיניים המתאימה תסייע לכם להתמיד בטיפולים, לחסוך כסף רב ולשמור על בריאות השיניים. ד”ר יעקב גבריאלוב ממרפאת השיניים “גבריאלוב” בבאר יעקב משתף בתשעה נושאים שכדאי לשים עליהם את הדגש בעת ביצוע הבחירה.

מאת: ד”ר יעקב גבריאלוב.

 

מי אחראי על המרפאה?

האווירה במרפאת השיניים עשויה לרמז על רמת השירות ועל רמת המחויבות שיש לצוות הטיפולי כלפיכם. בחנו האם למרפאה יש אחראי, כלומר שהרופא המטפל בכם הוא גם הבעלים של המרפאה. במקרה זה תהיו סמוכים ובטוחים, שרופא זה יהיה מחויב אליכם לאורך כל שלבי הטיפול – הוא המתכנן, הוא המבצע והוא זה שעוקב אחר הטיפול. לעומת זאת במרפאות שלא ברור מי מנהל אותן (ברוב המקרים תאגיד או חברה חיצונית) יש סיכוי גדול מאוד שהרופא שהתחיל את הטיפול לא יהיה בהכרח הרופא שגם יסיים אותו. שימו לב לדגש כי לו השלכות משמעותיות על משך זמן הטיפול, עלות הטיפול וסיכויי ההצלחה.

המרפאה נגישה ומטופחת? זה סימן טוב.

במהלך השנה תבקרו במרפאת השיניים מספר פעמים, הן לביצוע מעקב תקופתי והן לביצוע טיפולים שונים, ולכן עליכם לוודא שנעים לכם להגיע שוב ושוב למקום זה. שימו לב להיבטים של נגישות, חנייה, תאורה, מיקום באזור שנעים לצעוד בו גם בשעות הלילה והימצאות מעלית. אל תקלו ראש בכך, ישנן סיבות רבות לדחות את טיפולי השיניים והביטים של נגישות נראים לעין וקלים לגילוי.
ההיבט הנוסף הוא היחס של הצוות הטיפולי? בחנו את היחס שקיבלתם בעת כניסתכם למרפאה? האם חייכו אליכם? האם הסבירו לכם מה תעברו ומה עליכם לעשות? האם השיבו לשאלותיכם בנימוס? (גם אם אלו שאלות או בקשות שמצריכות מאמץ כמו צפייה בתיקי טיפולים או רצון לשוחח עם מטופלי עבר). פנייה מבורכת אליכם בסבר פנים יפות מבורכת היא סימן טוב לבאות. נוסף על כך, אם בעתיד אתם וילדכם אמורים להיות מטופלים במרפאה, שימו לב, שיש התאמה לצורך כלומר שישנו צוות טיפולי שמוסמך לטפל בילדים ושהאווירה משפחתית ו”עוטפת”.

מה הלקוחות אומרים?

רופא שיניים מקצועי יודע שלקוחות מרוצים הופכים ל”שגרירים ממליצים” ולכן אם תדרשו ממנו לדעת מה אומרים הלקוחות הקודמים ישתף אתכם בחפץ לב. בקשו לראות מכתבי תודה, צילומי לקוחות טרום הטיפול, במהלך הטיפול ולאחר הטיפול, חפשו מידע במרשתת אודות המרפאה, וצרו קשר עם הממליצים. כך תוכלו להתרשם מהיחס שהמטופלים קיבלו, מרמת הזמינות, מהיחס שקיבלו מהמטפל – האם היה להם נעים לקבל ממנו טיפול? זכרו שחלל הפה שלנו הוא אזור אישי מאוד, ולכן חשוב לדעת שהאדם שיטפל בהם יהיה רגיש דיו לכל מכאוב, שאלה או חשש.

האם מתקיים מעקב סדיר אחר הטיפול?

טיפול שיניים איכותי עשוי להיות אירוע חד-פעמי או תהליך מתמשך שתוצאותיו נמדדות עם הזמן. ולכן מומלץ לבחון האם המרפאה מקפידה על נוהלי עבודה מסודרים, האם ישנו הליך הכולל מעקב אחר המטופל לאורך שלבי הטיפול, האם במרפאה יש ציוד מתקדם? האם יש העדפה לחומרים חדישים ואיכותיים? היכן המעבדה שעובדת עם המרפאה? בקשו לראות עבודות קודמות ולהתרשם מרמת מומחיותם של העוסקים במלאכה – זו זכותכם.

יש מומחה ליישור שיניים?

המציאות מלמדת ש”נוכלים” עלולים להגיע לתחום רפואת השיניים ולא פעם אנשי מקצוע שאינם רופאים בהשכלתם מציעים טיפולים שיכולים להיעשות רק על ידי רופא ומוכרים תוכניות טיפוליות יקרות שלצידן הבטחות מרחיקות לכת. אנה מכם, “אל תפלו בפח” – יש מתחזים רבים בתחום אבל לכם יש כלים לזהות אותם. בעת ההגעה למרפאת השיניים בקשו לראות את התעודות המקצועיות של הרופא שפוגש אתכם, תוכלו לאתר מידע במרשתת ולראות האם הרופא חבר בהסתדרות לרפואת השיניים בישראל, חברות זו כוללת תעודה עדכנית מטעמה, והיא מדד איכותי עבורכם לבחינת הנושא.
נוסף על כך, אם המרפאה מציעה טיפולי אורתודנטיה שימו לב האם צוות הרופאים כולל מומחה ליישור שיניים ולסתות – אין להקל ראש בכך אורתודנטיה היא מומחיות נפרדת בתחום רפואת השיניים שמטרתה לטפל בפגמים בשיניים ובלסתות.

חשיבות עבודת צוות מתואמת ונעימה

סייעת מנוסה היא נכס למרפאת השיניים, בעזרתה הטיפול מתנהל בנועם ובאדיבות. רופא שלא עובד עם סייעת רפואית עשוי להיות “מוצף”, עמוס, אולי אף נרגז, נרגן וחסר סבלנות לשאלות המטופל ולחששותיו. בררו מבעוד מועד, האם הטיפול נעשה בליווי סייעת, ובקשו לראות האם הצוות עובד יחדיו בתיאום מלא ולאורך זמן – הניסיון מלמד שאווירה נעימה ומכבדת בחדר הטיפולים משפיעה על איכות הטיפול וחוסכת טעויות מיותרות.

נהלים לשמירה על ההיגיינה והופעה

מזה כשנתיים שאנחנו מתנהלים תחת התנאים המחמירים של ה”תו הסגול”, ונדרשים לשמור על היגיינה מוקפדת, שכוללת עמדה לחיטוי ידיים בכניסה למרפאה, עטיית מסכה בקרב כלל שוהי המרפאה, איסור עישון במרפאה ובקרבה אליה והקפדה על חיטוי יסודי של משטחים שונים. חפשו את “התו הסגול” מרפאות שיניים כפופות לו. שימו לב האם במרפאה נהוג לבצע שימוש בציוד חד-פעמי לרבות סינרים וכיסויי ראש, ציוד חד פעמי שומר על בריאותכם ומרחיק אתכם ממזהמים. כמו כן שימו לב להופעת הרופא והצוות במרפאה, האם הוא לובש חלוק? האם לראשו יש כובע? האם הוא ייצוגי? אל תקלו ראש בכך, שיניים הם עניין אסתטי וחזות המרפאה והצוות הרפואי מעידים על תפישתם האסתטית ברמה האישית וברמה המקצועית.

האם הרופא קשוב אליכם?

חלל הפה הוא אזור אינטימי מאוד, וזכותכם לשאול שאלות הנוגעות לפעולות הרפואיות והתהליכים הצפויים לכם. אתם רשאים לקבל הסברים מלאים על הדרך הטיפולית, זכותכם לבקש פתרונות חלופיים, ויתרה מכך, אתם לא חייבים להחליט בו ברגע, אלא רק לאחר שהתייעצתם, שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות מקצועיות (ובסבר פנים יפות) מהרופא המטפל שלכם. יש לכם זכות לקבל יחס נעים ואדיב, ויש לכם זכות להחליט על הטיפול בזמן המתאים לכם. דעו זאת.

היחס כלפי חרדה דנטלית

דנטופוביה היא תופעה רווחת מאוד ומשותפת למטופלים בכל גיל, שעשויים להימנע מהגעה למרפאת השיניים, כי הם חוששים מהכאב. רופא שיניים קשוב ונעים יהיה ער לחרדה שלכם ויוכל לתת לכם מענה מהיר ואיכותי בזכות שילוב של גז צחוק במסגרת הטיפול (נוסף להרדמה המקומית), אבזור המרפאה באמצעים בידוריים שיפיגו חששות וחרדות, מתן הסבר מקיף על תהליך הטיפול ושמירה על שקיפות מלאה. בדרך זו תוכלו להתגבר על החרדה הדנטלית עם הזמן ולהבטיח שגם אתם וגם ילדכם יתמידו בהגעה לביקורים במרפאה.

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

דילוג לתוכן