יישור שיניים אורטודנטיה

יישור שיניים אורטודנטיה

חיוך יפה מתחיל בשיניים מסודרות.

בשנים האחרונות חלה מהפכה טכנולוגית בתחום יישור השיניים המאפשרת לבצע יישור “שקוף” ובלתי-נראה לצד השיטות המסורתיות. ד”ר שי גורן מומחה ליישור שיניים ולסתות מוסמך המטפל במרפאת ד”ר גבריאלוב בבאר יעקב מרחיב על שיטות היישור הקיימות ועל ההבדלים בין השיטות המסורתיות לבין השיטה החדשנית הנעשית באמצעות סמכים שקופים.

מתי מומלץ להגיע לביקור אצל מומחה לאורתודנטיה?

כיום, מומלץ להגיע לביקור אצל מומחה ליישור שיניים כבר בשלבים הראשונים של צמיחת השיניים הקבועות (בגיל 8) במטרה לאתר מבעוד מועד אם ישנם גורמים המפריעים לצמיחה תקינה ולפתור את הבעיה. אציין, שטיפולי יישור שיניים מתאימים לכל גיל. נוסף על כך מעבר לתמורות הבריאותיות שיש לתהליך יישור שיניים מקובל מאוד לפנות לטיפול זה גם מטעמים אסתטיים ושיטות היישור החדשניות המוצעות כיום מאפשרות אף לבצע את ההליך כמעט מבלי שאף אחד אחר יוכל להבחין בכך.

מהן השיטות הרווחות ליישור שיניים?

שיטות היישור הרווחות כיום הן גשר וקשתיות שקופות וסמכים לשיניים. בשיטת גשר הסמכים האורתודנט מחבר קוביות לכל שן ושן, כאשר בין הקוביות עובר חוט וגומיות חיבור. מטרת הגשר היא להזיז את השיניים בזוויות שונות באמצעות משיכה ודחיפה. יש להדגיש שזהו תהליך הדרגתי הכולל מעקב אורתודנטי להשגת הטובה המיטבית ביותר. בסיום התהליך האורתודנט יתקין קיבוע סופי בין השיניים כדי לשמור על התוצאה שהתקבלה.
שיטת הקשתיות השקופות מבוססת על טכנולוגיה ממחושבת ומדמה את הטיפול מתחילתו ועד סופו, כך שהמטופל יוכל להתרשם ממראה שיניו בכל עת ולדעת כיצד תראה התוצאה הסופית בתום הטיפול. השיטה מבוססת על סדרה של קשתיות לשיניים, שנועדו לתקן בעיות במבנה השיניים והפה. השיטה מחליפה את שיטת הגשר המסורתי המבוסס על סמכי ברזל, היא אסתטית מאוד ומתאימה לילדים ולאנשים מבוגרים, שמעוניינים ביישור בלתי נראה, אשר מאפשר להם לשמור על שגרת חייהם.

מדוע אנשים רבים בוחרים ביישור שיניים שקוף?

שיטת הקשתיות השקופות מדויקת מאוד ומבוססת על הדמית תלת-ממדית ממחושבת של שיני המטופל, כאשר אחת לשבוע המטופל מחליף את הקשתית הישנה בקשתית חדשה ומתנהל על פי שגרת יומו כשבפיו מונחת קשתית המותאמת באופן מדויק למידותיו, ויכול לשמור על רמת היגיינה גבוהה יותר (מה שפחות מתאפשר בשיטת הגשר, שבה לכלוך עלול להצטבר לצד הסמכים). מומלץ להניח את הקשתית בין 22-20 שעות ביום, וניתן להסיר אותה לצורך אכילה, צחצוח שיניים ודיבור מול קהל. עם זאת ראוי להדגיש כי בין אם תבחרו בשיטת גשר השיניים ובין אם תבחרו בשיטת הקשתיות השקופות תגיעו לאותה התוצאה ואף פחות או יותר באותו הזמן.
בישראל קיימות שיטות רבות ליישור שיניים באמצעות קשתיות, בטרם בחירת השיטה חשוב לבדוק שהשיטה מאפשרת את התכנון על ידי הרופא. במרפאתנו אנחנו עובדים עם חברת “אינזוליין” ו”ספארק” בלבד.

מתי רואים תוצאות?

אין ספק שברגע שמתחילים במסע אל החיוך המושלם כבר רוצים לראות תוצאות, אך יישור שיניים הוא תהליך הנמשך מספר חודשים עד מספר שנים בהתאם למורכבות המצב, ואורך הטיפול משתנה ממטופל למטופל בהתאם למצב הקיים. אורתודנט מומחה ידע להתאים עבורכם את שיטת הטיפול המיטבית שתביא אתכם לתוצאה הרצויה.
האם רופא שיניים מוסמך לבצע יישור אורתודנטי?
אורתודנטיה היא התמחות נפרד מרפואת השיניים אשר כולל ארבע שנות לימוד נוספות. כיום יש בישראל כ-200 רופאי שיניים המומחים באורתודנטיה מתוך כ10,000 רופאי שיניים. תוכלו לאתר מבעוד מועד מידע על האורתודנט המטפל מתוך מאגר האורתודנטים בישראל.

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

דילוג לתוכן