השתלות שיניים ושיקום הפה

השתלות שיניים ושיקום הפה

סיגי, מטופלת שעברה השתלות ושיקום הפה, מספרת: “המון שנים דחיתי את הטיפול, היה לי ממש קשה , לעולם לא אהבתי רופאי שיניים עד שהגעתי למרפאתו של ד”ר גבריאלוב, משהו ביחס ובאווירה נתן לי ביטחון להתחיל ולסיים עם זה, מאז איכות החיים שלי השתפרה”.

צפו: טלי מץ בביקור במרפאה

5/5
5/5 ציון מצוין על פי 21 חוות דעת

תמונות לפני ואחרי

מי צריך השתלות שיניים?

השתלות שיניים מיועדות לטפל במגוון מצבים:
  • מחלת העששת ומחלות חניכיים – מחלות אלו מובילות לנסיגת החניכיים ועצם, אשר עלולות לגרום לשן להתנדנד או אף ליפול או להרס נרחב של חומר השן.
  • חבלה חיצונית – חבלות חיצוניות עלולות לגרום לאובדן שיניים בצורה ישירה, או שעלולות לפגוע בחלל הפה ולחייב את עקירת השן. כמו כן נשיכה או לעיסה של חפצים קשיחים עלולה לגרום להרס השן המחייב את עקירתה.
  • שחיקת השיניים – לאורך השנים השיניים שלנו נשחקות לאחר רמה מסוימת של שחיקה, לא יהיה די בכתרים לטפל בבעיה בצורה מלאה. במצבים אלו יהיה צורך בביצוע השתלות שיניים.
  • טיפולים רפואיים שכשלו – טיפולים רפואיים (כמו טיפולי שורש) שכשלו הם אחת מהמדדים להשתלת שיניים.
  • צמיחה לא תקינה של השיניים – בעקבות צמיחה לא תקינה של השיניים – שיניים עקומות, שיניים שצומחות זו אל תוך זו, ובעקבות מיצוי הטיפול האורתודנטי, לא יהיה מנוס מביצוע עקירת השיניים הבעייתיות ובמקרים מסוימים מדריכים לבצע השתלות.
תהליך השתלות השיניים הוא תהליך בטוח ומוכר וכבר בוצע בקרב מיליוני אנשים מרחבי העולם. התהליך מתאים לאנשים צעירים ובפרט למבוגרים, שרוצים להשיב את תפקודי הפה, ליהנות מלעיסה של מאכלים קשים ולהתהדר בחיוך יפה.

השתלות שיניים ביום אחד

השתלת שיניים ביום אחד מחליפה את שיטת ההשתלה הקלסית, שנמשכת זמן רב. שיטת השתלת שיניים ביום אחד נקראת גם שיטת “ההעמסה המיידית”, משום שתהליך החדרת השתל והרכבת השיקום הזמני נעשה בטיפול אחד בלבד. תוצאות הטיפול – מיידיות ומייתרות את הצורך בהרכבת שיניים תותבות לאורך זמן ובהמתנה לריפוי. תהליך ההחלמה קצר, קל ומהיר יותר. באמצעות השתלים הדנטליים תוכלו ליהנות ממערכת שיניים עמידה, מתפקדת ובעלת מראה טבעי.

השתלת All on 4

השתלת שיניים ביום אחד, אשר מחליפה את שיטת ההשתלה הקלסית ארוכת הטווח. שיטת “ההעמסה המיידית” בה העקירה, החדרת השתל והרכבת הכתר הזמני נעשית ביום אחד. ביום התהליך המטופל יצא מהמרפאה עם שן מלאכותית זמנית חדשה או עם סדרה של שיניים מלאכותיות זמניות, כאשר רק לאחר מספר חודשים ניתן יהיה להרכיב את השיניים הקבועות.

למי מתאימה השיטה?

ביצוע השתלת שיניים ביום אחד מצריך קיום של מספר תנאים: ראשית נדרש נפח עצם לסת משמעותי ותקין, ושנית על הרופא לוודא שסגר הפה מאוזן, ושלא מתקיימים גורמים מסכנים כמו עישון ומחלת סוכרת לא מאוזנת. מאז ומתמיד בני אדם התמודדו עם תופעה של אובדן שיניים. חבלות, זיהומים, ציסטות וטיפולים אחרים שכשלו הובילו לעקירתם של שיניים רבות ולהרכבה של שיניים תותבות. מזה מספר שנים שרפואת השיניים מציעה טיפולי השתלות, אשר מבוצעים על ידי רופא השיניים כפעולה ניתוחית. בתהליך ההשתלה נעקרת השן הנגועה או ההרוסה ובמקומה מושתל בורג טיטניום, הבוגר משמש כתחליף לשורש השן, ועליו ניתן להתקין שן מלאכותית או סט מלא של שיניים על גבי כמה שתלים.

כיצד מתבצעת השתלת שיניים?

תחילה, רופא השיניים מבריג את שתל הטיטניום אל תוך לסת המטופל, כאשר השתל בנוי בצורת בורג ועשוי מסגסוגת טיטניום חזקה ועמידה שנועדה להישאר מוברגת ללסת למשך שנים רבות. לאחר החדרת השתל, רופא השיניים סוגר את הפצע שנוצר בחניכיים באמצעות תפרים – כך שרקמת החניכיים מכסה לחלוטין את השתל. לעיתים כאשר אין די נפח עצם יבוצע שלב מקדים הכולל השתלת עצם ללסת, רק לאחר תקופת האיחוי שנמשכת מספר חודשים ניתן יהיה להבריג את השתלים ולהמשיך בתהליך, ובמקרים רבים ניתן להשתיל עצם במעמד הברגת השתלים.

תהליך השיקום

במשך תקופה של מספר חודשים העצם נבנית מסביב לשתל הטיטניום בתהליך הנקרא “אוסטאואינטגרציה”. לאחר תקופה של שלושה עד שישה חודשים, רופא השיניים חושף את השתל ומתקין עליו כיפת מתכת שתישאר למשך מספר שבועות. תהליך זה נעשה במטרה לעצב את החניכיים להתקנת השן הקבועה ולוודא את הריפוי המלא של הרקמה מסביב. בסיום התקופה מותקנת השן המלאכותית הקבועה. השן המלאכותית מחליפה את החסר בצורה מלאה ומאפשרת לעיסה טבעית וחיוך מושלם. שיעור ההצלחה של השתלות השיניים הוא גבוה מאוד ועומד על כ-95%. הטיפול עמיד לשנים רבות. במרפאת השיניים של דר’ גבריאלוב מבצעים טיפולי שיקום והשתלות שיניים בהצלחה רבה.

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

דילוג לתוכן